Jak vytvořit inzerát na prodej nemovitosti
Titulek
Nejjednodušší a přitom důležitý je správný titulek inzerátu. Ten by měl být maximálně stručný a výstižný. V podstatě zde nemáte moc na výběr. Napište „Prodej“ a pokračujte čeho a výměrou. Toť vše.
Např.:
Prodej bytu 2+kk 52m²
Prodej domu 140 m² s pozemkem 517 m²
Cena
Extrémně důležitým parametrem je správné ocenění vaší nemovitosti. O tom, jak určit cenu toho bylo řečeno již mnoho. Prostudujte si to prosím a následně cenu uveďte. Mějte prosím na paměti, že cena bude včetně provize a pokud se nebude jednat o prodej družstevního bytu, tak bude muset kupující zaplatit ještě 4 % daň z nabytí nemovitosti. Cena také může či nemusí obsahovat právní služby. Ty se pohybují okolo 10.000 Kč.
Fotky
O tom, jak co nejlépe nafotit a připravit k prodeji pojednávají články Home staging a Foto staging. Fotkám věnujte velký důraz, jelikož právě fotky jsou to, co si zájemci na inzerátu prohlížejí jako první. S použítím mobilu při focení nemám problém, ale zkuste využít krátká panoramata, foťte při slunném dnu a přidejte fotografiím světlost.
Popis
Žádná věda to není. Navštivte sreality.cz a podívejte se, jak jsou inzerovány topované (zvýhodněné) nabídky podobných nemovitostí. Můžete použít daný text a pouze ho upravit, aby pasoval k vašemu inzerátu. Můžete používat stejné termíny „prosluněný“, „občanská vybavenost“, „velkorysý obývací pokoj“, „rezidenční čtvrť“ apod. Nebojte se použít květnatou češtinu, ovšem pozor: Nepište žádný román. Shrňte všechny fakty v krátkém textu. Mějte stejnou délku inzerátu jako profi realitní makléři, jejichž inzeráty si prostudujete.
Parametry, které zajímají kupce bytu od nejdůležitějšího:
- typ (1+kk, 2+kk, …)
- výměra
- právní forma (družstevní, osobní vlastnictví)
- patro (zda-li není byt v přízemí či v posledním patře)
- stavební materiál a stáří budovy (cihlové domy jsou žádané)
- vytápění a případné zateplení (elektrické vytápění není moc úsporné)
- výtah v případě vyššího patra
Parametry, které zajímají kupce domu od nejdůležitějšího:
- výměra domu a zahrady
- stavební materiál a stáří domu
- lokalita
- druh vytápění
I když se lidé nejdříve podívají na fotografie, tak je nesmírně důležité popis inzerátu nepodcenit. Většina návodů tvrdí, že byste neměli nic zamlčet a vypsat všechny nedostatky. Já s tím souhlasím, ale z praxe vím, že inzeráty obvykle některé nepříjemné maličkosti zatají a kupující se je může dozvědět až když se do domu či bytu nastěhuje.
Například pokud prodáváte byt s balkonem, na kterém je však cítit cigaretový kouř od sousedů, to asi málokdo do inzerátu zmíní a ani při prohlídce to nemusí zájemce napadnout. Že má někdo hlučné sousedy taky do inzerátu nikdo nenapíše a kupující to obvykle také nemusí zjistit před zaplacením. Vždy je nějaký podružný důvod, proč se někdo nemovitosti zbavuje a kupující musí být jako detektiv, který tyto nedostatky odkrývá. Rozhodně nezatajujte důležité věci, kterých si zájemce všimne při prohlídce nebo výpisem z katastru. Ztrácíte pak jeho i svůj čas.
Inzertní servery
Osobně bych doporučil inzerát vložit přinejmenším na server sreality.cz a můžete třeba ještě na některý další ze seznamu - inzertní stránky na nemovitosti. Například můžete volit reality.idnes.cz a bezrealitky.cz.
Náklady na inzerci
Bohužel inzerce na sreality a reality.idnes.cz není zadarmo. Stojí v řádů menších tisíců za měsíc. Inzerce se však vyplatí. Pokud by totiž vaše nemovitost nebyla vidět, tak budete mít méně zájemců a pravděpodobně logicky i nižší nabídky. Pár tisícovek v inzerci a při topování (které také doporučuji) se může odrazit v pár desetitisících navíc v prodeji. Nesmíte však zanedbat předchozí body.
TIP: Vložte Váš inzerát na naše stránky do Inzerce.
Prodej nemovitosti bez realitky není med a pro někoho rozhodně není. Pokud byste měli zájem o ocenění vaší nemovitosti zdarma a případně i asistenci s její prodeji, možná v konečném důsledku utržíte i mnohem více, než když si vše zařídíte sami. Vyplňte formulář nahoře a my se vám ozveme.